Menkeu Malaysia Temui Ketua Persatuan Melayu Aceh

Zafrul Tengku Abdul Aziz, mengunjungi Ketua Persatuan Melayu Berketurunan Aceh (PERMEBAM) dan Ketua ALK Koperasi Masa Kuala Lumpur Berhad, Datuk Mansyur bin Usman.
Menkeu Malaysia
Zafrul Tengku Abdul Aziz (kanan), mengunjungi Ketua Persatuan Melayu Berketurunan Acheh (PERMEBAM) dan Ketua ALK Koperasi Masa Kuala Lumpur Berhad, Datuk Mansyur bin Usman. Foto: ANTARA Foto/Ho-PERMEBAM

ACEHSATU.com | KUALA LUMPUR – Kabinet baru Pemerintah Ismail Sabri sudah diumumkan. Zafrul Teungku Abdul Aziz yang sebelumnya menjabat Menteri Keuangan pada era Perdana Menteri Muhyiddin Yassin masih tetap dipertahankan.

Menteri kabinet baru ini akan dilantik Senin (30/8/2021) besok.

Usai diumumkan sebagai Menkeu, Zafrul Tengku Abdul Aziz, mengunjungi Ketua Persatuan Melayu Berketurunan Aceh (PERMEBAM) dan Ketua ALK Koperasi Masa Kuala Lumpur Berhad, Datuk Mansyur bin Usman.

“Saya mengucapkan tahniah (selamat) yang setinggi-tingginya atas amanah dan kepercayaan yang diberikan oleh Perdana Menteri Malaysia kepada Tengku sebagai Menteri Keuangan,” kata Mansyur di Kuala Lumpur, Sabtu (28/8/2021).

Menkeu Malaysia
Zafrul Tengku Abdul Aziz (kanan), mengunjungi Ketua Persatuan Melayu Berketurunan Acheh (PERMEBAM) dan Ketua ALK Koperasi Masa Kuala Lumpur Berhad, Datuk Mansyur bin Usman. Foto: ANTARA Foto/Ho-PERMEBAM

Mansyur mendoakan Tengku Zafrul dapat melaksanakan tanggung jawab tersebut dengan baik untuk membawa Malaysia kembali ke landasan yang tepat di tengah wabah COVID-19 saat ini.

“Saya merasa bertuah dapat berjumpa dengan Tengku semalam makan cendol durian di Chow Kit dan berharap pada masa depan dapat kembali bertemu untuk mendapatkan pandangan dan bimbingan dari Tengku untuk menghadapi tantangan di dalam dunia perniagaan yang kami ceburi sekarang ini,” katanya kepada Zafrul.

Pada kesempatan tersebut, Zafrul menyampaikan harapan kepada Mansyur agar merancang program Usaha Kecil Menengah (UKM) melalui KADIN untuk membina UKM Melayu dan Aceh di Kuala Lumpur.

Menurut dia, Mansyur bisa terlibat dalam Pengurusan KADIN di Kuala Lumpur urusan UKM dan kedai eceren serta bisa menjadi langkah awal menuju kursi senator Kuala Lumpur.

Zafrul sebelumnya juga merupakan Menteri Keuangan pada era Perdana Menteri Muhyiddin Yassin. (ant/dil/jpnn)